Yuccie – nowy typ pracownika
Młodzi, ambitni, kreatywni, nadążający za nowoczesnym, zdigitalizowanym światem, dla których technologia stała się integralną częścią życia. Yuccie, czyli Young Urban Creatives, bo o nich mowa, to nowe pokolenie młodych ludzi, mieszkających w dużych miastach.
Odważni, kreatywni i sukcesywnie dążący do założonego celu – tak najtrafniej można scharakteryzować nowe, wchodzące na rynek pokolenie. Nowoczesne technologie, które są ich naturalnym środowiskiem wykorzystują do realizacji swoich jasno określonych marzeń zawodowych. Młodzi Miejscy Kreatywni to osoby, które chcą się spełniać i jednocześnie dostawać za to duże pieniądze.
Kim są?
Yuccie mają teraz od 20 do 30 lat. To pierwsze pokolenie w Polsce, które nie miało okazji przekonać się na własnej skórze, czym jest niedostatek, okupacja, które nie musiało o nic zabiegać, a wszystko dostaje od rodziców, pragnących zapewnić im łatwy start w dorosłe życie. Ich naturalnym środowiskiem są media społecznościowe. To blogerzy, youtuberzy, osoby, tworzące wizerunek firm w Internecie, przy okazji zarabiając na tym nie małe pieniądze. Jak tłumaczy w swoim artykule David Infantei, pomysłodawca nazwy dla nowego pokolenia, yuccie żyją w przekonaniu, że nie tylko mogą spełniać marzenia, lecz także czerpać z tego powodu profity. Dla najnowszego pokolenia – młodych i kreatywnych, pieniądze nie są już wartością bezwzględną. Przedstawicielom tej grupy zależy w głównej mierze na realizacji własnych pomysłów, możliwości wyrażania siebie, preferują pracę zdalną oraz doceniają wspierających ich rozwój pracodawców. Jeśli tego nie znajdują, decydują się na otwarcie własnego biznesu, np. kawiarni z wegańskim menu czy hotelu w zabytkowej kamienicy. Yuccie są ambitni i bardzo pracowici!
Centrum swojego świata
Chcą dobrze, wygodnie i miło żyć i mieć mnóstwo czasu, który mogą poświęcić sobie. Dbają o swoje wykształcenie, znają języki, chodzą na fitness czy siłownię, kupują designerskie meble, oczywiście przez Internet. Na polu zawodowym oczekują odpowiedniego wynagrodzenia, przy równoczesnym poszanowaniu ich wolności artystycznej. Najłatwiej im to osiągnąć, mając za szefa samego siebie. Młodzi nie czekają na szansę, a tworzą ją sobie sami! Stąd w ostatnich latach odnotowuje się w Polsce i na świecie coraz większy wysyp startupów. Yuccie nie boją się ryzyka biznesowego, bo doskonale zdają sobie sprawę, jak wykorzystać możliwości technologiczne do rozwijania biznesu. Laptop, smartfon i wirtualne rozwiązania towarzyszą im na każdym kroku. Ich miejscem pracy jest kawiarnia, galeria handlowa czy miejski park, tam też rodzą się ich pomysły na innowacje. Młodzi kreatywni i technologia to jedność.