Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka - Mała Sala
Liczba kuponów potrzebnych do obejrzenia spektakli znajduje się w opisie spektaklu po wybraniu z repertuaru.
Kupony QlturaProfit nie obejmują wejść na spektakle premierowych, imprez obcych, pokazów specjalnych i spektakli Impro Atak
Teatr Nowy, noszący dziś imię swojego założyciela i wieloletniego dyrektora Kazimierza Dejmka, zainaugurował działalność w listopadzie 1949 roku premierą sztuki „Brygada szlifierza Karhana” Vaška Kaňi w wykonaniu młodych wychowanków założonej w tym samym roku łódzkiej Wyższej Szkoły Aktorskiej – dzisiejszej Szkoły Filmowej. Miał być sceną programowo „nową”: na wskroś współczesną, zaangażowaną społecznie i światopoglądowo. Na jego deskach przez lata pojawiały się ważne, rezonujące w całym kraju spektakle o silnym wydźwięku społecznym, politycznym i etycznym.
Ta sama idea przyświeca Nowemu dziś, pod dyrekcją Doroty Ignatjew – wciąż nowe odkrywanie możliwości medium, jakim dla publiczności i dla twórców jest teatr; szukanie nowych dróg, nowych form, nowych tematów i nowych osobowości zarówno w ramach wiodącej działalności artystycznej, jak i w ramach projektów takich jak Nowy i Młodzi, umożliwiających młodym twórczyniom i twórcom teatru realizację własnych projektów artystycznych.
W repertuarze Nowego są zbierające doskonałe recenzje spektakle na ważne społecznie tematy: „Dobrze ułożony młodzieniec” w reżyserii Wiktora Rubina z tekstem Jolanty Janiczak, zrealizowane na podstawie reportażu Jacka Hołuba „Beze mnie jesteś nikim” w reżyserii Agaty Biziuk, „Wszyscy jesteśmy dziwni” w reżyserii Olgi Ciężkowskiej na podstawie reportażu Karoliny Sulej, brawurowy „Smoleńsk Late Night Show” w reżyserii Jakuba Zalasy z tekstem Piotra Pacześniaka, „1968 // biegnij, mała, biegnij” w reżyserii Remigiusza Brzyka z tekstem Anny Mazurek, oparta na książce Adama Leszczyńskiego „Ludowa Historia Polski” w reżyserii Piotra Pacześniaka czy nawiązująca do dzieła Władysława Strzemińskiego „Praktyka widzenia” w reżyserii Wojtka Rodaka z tekstem Michała Buszewicza. Oferta Nowego to również błyskotliwe komedie uznanych twórców: „Hamlet we wsi Głucha Dolna” Ivo Brešana w reżyserii Roberta Talarczyka, „Don Juan” Moliera w reżyserii Radosława Rychcika czy „Kto nie ma, nie płaci” noblisty Dario Fo w reżyserii Piotra Bikonta.
W teatrze odbywają się także spotkania z twórcami i wieczory poetyckie pod hasłem „Nowego Salonu Poezji”.
When founded in 1949, Teatr Nowy (“New Theatre”) – a dramatic theatre in Łódź, Poland – was supposed to be a "new" stage: thoroughly contemporary, socially and ethically engaged. This is how it has turned out: over the years, important plays with strong social, political and ethical overtones, resonating throughout the country, have been performed on its stage.
The same idea guides Teatr Nowy today – to keep exploring the possibilities of the medium for the audiences and artists; to look for new paths, new forms, new topics and new personalities both within regular artistic activities, as well as projects such as “Nowy i Młodzi” (“The New and the Youth”, addressed at young theatre artists: students and graduates, allowing them to improve and develop their directing and playwriting skills, and realize their own concepts.